Skolrestaurangen

I skolrestaurangen serveras god och näringsrik mat! Matsedeln planeras så att elever och personal kan äta en allsidig och näringsrik kost!

Sallad på Lida förskola Sallad på Lida förskola Foto: Mostphotos

Vi lagar god och näringsrik mat från grunden så att eleverna ska må bra och orka med hela sin skoldag.

Varje torsdag äter vi mat från världens hörn. Vi upptäcker ett nytt land varje vecka utifrån våra elevers ursprungsländer!

Det finns oftast två olika rätter och ett vegetariskt alternativ att välja på. Valfriheten gör att fler elever äter lunch, det gör även att de har möjlighet att prova olika livsmedel och maträtter.

Yassin El Youssoufi Abdelouahab
Kock
yassin.elyoussoufiabdelouah@haninge.se

Gönul Ugur
Kock
gonul.ugur@haninge.se

Ernada Jasarevic
ernada.jasarevic@haninge.se

Zala Yurdagul
zala.yurdagul@haninge.se

Jendel Marquez Mendozaa
jendel.marquezmendoza@haninge.se

Skolmaten idag

Brandbergsskolans matsedel

Skolmaten.se
Skolmaten tillhandahåller en kostnadsfri webbplats och app där du kan se matsedlar för de flesta skolors restauranger. Appen heter Skolmaten och kan laddas ner till iPhone och Androidtelefoner.

Mer om skolmaten.se och deras app

Senast uppdaterad: 17 september 2018