Skolmiljö

Brandbergsskolan är belägen intill Brandbergens centrum. I anknytning till skolan finns Brandbergens Fritidsgård, en samlingsplats för ungdomar från årskurs 7. För elever i årskurs 4 till 6 finns öppen fritidsverksamhet. Brandbergsskolan ska vara en Skoltrevlig skola för alla!

Foto: Mostphotos

Vår närhet till kommunikationer gör det även möjligt för skolans elever att upptäcka närsamhället på olika sätt.

Biblioteket i Brandbergen är ett trivsamt skolbibliotek i Brandbergens centrum. De har öppet för alla  elever under dagtid. Här kan eleverna förutom att låna böcker, läsa dagstidningar, låna filmer, musik, böcker, språkkurser och cd-böcker.  Det finns också böcker på andra språk.

Vi har en stor skolgård med inhägnade ytorna för fotboll, basket och andra aktiviteter.

Inom området finns idrottshall, sportanläggningarna på Torvalla, biograf Bio Cosmopolite och utomhusbad, promenadstråk samt närhet till Tyresta nationalpark.

Senast uppdaterad: 22 mars 2024