Rektorn har ordet

Hej, Här kommer en uppdatering inför skolstarten mitt i sommarlovet.

Foto: Olof Holdar

Först av allt vill jag tacka alla elever och vårdnadshavare för allt stöd, samarbete och tålamod som ni haft under hela vårterminen.

Vi kan konstatera att det var en påfrestande termin på många sätt. Först hade vi två bränder på jullovet vilket resulterade i att hela lågstadiet evakuerades. Våra årskurs treor åkte till Svartbäcksskolan varje dag i en abonnerad buss, hela M-huset stängdes av, all vår musikutrustning och fantastiskt fina orkestersal totalförstördes. Våra musiklärare la om hela sin undervisning och tillfällig musiksal inreddes. Efter sportlovet när vi började se ljuset i tunneln efter branden kom Corona. Hela Sverige och världen påverkades och påverkas fortfarande. Jag hoppas att ni alla fått möjlighet att koppla av och vara lediga trots rådande omständigheter och kanske ändrade sommarplaner.

I augusti när alla elever kommer tillbaka är musiksalarna åter i bruk och ny utrustning inköpt och förhoppningsvis helt på plats. Som alltid sker det vissa förändringar bland elever och personal. Några slutar och nya börjar, men det är inte något konstigt med det. Det är så livet ser ut.

Med anledning av covid-19 kommer vi inte att samlas i skolrestaurangen, med undantag för årskurs 7, på uppropsdagen utan alla elever kommer att gå till sina respektive klassrum. Vi kommer att skicka ut detaljerad information kring salar på Schoolsoft när vi närmar oss och det kommer att sitta skyltar uppsatta i skolan så man vet vart man ska.

Läsåret 2020/21 börjar den 19 augusti med följande program

• Årskurs 1–3: Upprop kl. 08:30. Samling i respektive klassrum. Slut kl. 12:00
  • Årskurs 4–6: Upprop kl. 08:30 i respektive klassrum. Slut kl. 13:00
  • Årskurs 7: Upprop kl. 09:00 i matsalen. Slut kl. 13:00
  • Årskurs 8–9: Samling kl. 09:15 i respektive klassrum. Slut kl. 13:00
  • Särskola: Samling kl. 08:30 i klassrummet. Slut kl. 12:00
  • Lärstudio: Samling kl. 08:30 i respektive klassrum. Slut kl. 13:00.

I samband med första skoldagen kommer ett nytt schema för läsåret att delas ut och eleverna kommer att följa det från och med 20 augusti.

Alla elever serveras lunch i skolan första skoldagen.

Information om fritidshem

Verksamheten är igång hela sommaren fram till skolstart för de som anmält behov. Vi vill påminna om att fritids kommer att vara stängt den 12-13:e augusti för planering.

Välkomna!

Helen Forsström Norén